Jak skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży

Stan błogosławiony zwykle ma związek z przybraniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy są metody, żeby skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O odpowiednią wagę warto zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, aby katować się drastyczną dietą. Ciało kobiety w ciąży potrzebuje nieco więcej pożywienia niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego pożywienia oraz słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To lekarz może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do aktywności.

Najważniejszym wsparciem matki w walce o wymarzoną wagę są regularne spacery z noworodkiem. Przyniosą one profity zarówno mamie, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast chodzić powolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Kilogramy po ciąży będą znikać w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych przeciwwskazań, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała sposobność, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać poprzednią wagę. Jednocześnie, nie zajmują wiele czasu, którego przecież brakuje młodym mamom.